جستجوی این وبلاگ

جنگ های نیابتی ایران



 


درگیری نیابتی ایران و اسرائیل که به نام جنگ نیابتی ایران و 

اسرائیل یا جنگ سرد ایران–اسرائیل نیز شناخته می‌شود، به تخاصم غیرمستقیم جاری میان جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل از طُرُق مختلف اطلاق می‌شود. این درگیری‌ها شامل تهدیدهای رهبران جمهوری اسلامی علیه اسرائیل است که هدف نهایی آن در انحلال اسرائیل خلاصه می‌شود. اسرائیل نگران برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران است و تلاش می‌کند تا متحدان و نمایندگان نیابتی ایران مانند سازمان مبارز سیاسی حزب‌الله لبنان را تنزل دهد. این درگیری به تدریج از موضع خصمانه ایران در قبال اسرائیل پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران، به حمایت پنهانی ایران از حزب‌الله در جریان درگیری‌های لبنان جنوبی (۲۰۰۰–۱۹۸۵) و در سال ۲۰۰۵ به یک درگیری منطقه ای نیابتی تبدیل شد. در سال ۲۰۰۶، ایران به‌طور فعال در حمایت از حزب‌الله در طول جنگ اسرائیل و لبنان مشارکت داشت و به موازات آن حمایت از حماس و جهاد اسلامی فلسطین (PIJ) را آغاز کرد.

در این سالها کودکان زیادی بی گناه کشته شدن زنان زیادی بی سرپرست شدن و یا خود کشته شدند جوانان زیادی فدای این قلدری ها و جنگ افروزی ها شدند و هنوز این جنگ ها به دلیل اهمیت و فواید زیادی که برای کشورهای که غیر مستقیم درگیر هستند یا کشورهای ثالث که آتش بیار معرکه هستند هنوز ادامه .دارد

آبراهام لینکلن میگوید:

اگر جنگی در بگیرد ، هیچ رئیس جمهوری در آن کشته نخواهد شد!

اگر اقتصاد کشوری فرو بپاشد، رئیس جمهور آن ورشکسته نخواهد شد و بانک ، کاخ ریاست جمهوری را مصادره نخواهد کرد !

اگر کشوری به ورطۀ قحطی و تورم شدید بیفتد ، رئیس جمهور از فکر گرسنگی زن و بچه اش دیوانه نخواهد شد !

رئیس جمهورها از راه انداختن هیچ دعوایی ترس ندارند ، چون کتک ها را کسان دیگری می خورند ...!!! 

نمونه های از حملات و رجز خوانی های ایران و اسراییل 

حملات هوایی اسرائیل به مواضع ایران در شرق سوریه

۱۴۰۲/۷/۱۱۱۴۰۲ مهر ۱۱, سه‌شنبه

بنا بر گزارش رسانه‌های اپوزیسیون سوریه جنگنده‌های اسرائیلی مواضع متعلق به شبه‌نظامیان جمهوری اسلامی در دیرالزور را هدف قرار دادند. خبرگزاری دولتی سوریه گزارش داد در این حملات دستکم دو سرباز سوری زخمی شدند.

ابتر ماندن جنایات استکبار در ایران اسلامی/اسرائیل رژیمی ضدبشری و مخوف است

ابتر ماندن جنایات استکبار در ایران اسلامی/اسرائیل رژیمی ضدبشری و مخوف است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: اسرائیل رژیمی ضدبشری و مخوف در جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی شامگاه امروز (یکشنبه ١۶ مهر ماه) در جشن مردمی کرمانشاهیان (طوفان الاقصی) که در حمایت از مردم فلسطین برگزار شد اظهار کرد: کرمانشاه دروازه کربلا است و ۲۴۰ شهید تقدیم کرده است.

وی افزود: اگر راهی را که شهدا آغاز کردند ادامه داده و به پایان برسانیم، پایان اسرائیل اقامه نماز در بیت المقدس است.

لا به لای جنگ های نیابتی ایران و اسرائیل ما ملت نباید راهمان و مسیرمان را گم کنیم. آرمیتا گراوند، فاطمه سپهری، توماج صالحی و... را فراموش نکنیم.

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

روایت مژگان کشاورز از کودک همسری که در خطر اعدام قرار دارد

مژگان کشاورز، فعال حقوق زنان که مدت یکسال را در زندان قرچک ورامین گذراند با سمیرا سبزیان، کودک همسری که در خطر اعدام قرار دارد، هم‌بند بوده...